Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2017 15:34 - Вратата, която стои на границата между привличащите се противоположности (Трета част на Водораслото, което се привлича от дупките)
Автор: dystoynova Категория: Изкуство   
Прочетен: 195 Коментари: 0 Гласове:
0



 Стоях там раздвоена и недоумяваща. Една част от мен изгаряше от нетърпение да премине от другата страна, но все още не бях намерила вход. А какво ако го намеря? Щях ли да се осмеля да премина от другата страна? В нищото...да потъна в неизвестното...в небитието. Нали така го наричаха земляните; място където не си; място, в което не съществуваш. Нещо в мен отказваше да приеме тази мисъл. Няма несъществуващи неща!

***

Навярно на всеки от нас се е случило поне веднъж в училищитните си години да възнегодува срещу твърде теоретичния и суховат  материал, поместен в учебниците. Но не сме ли се замисляли всички ние, че привидно най-ненужните теории са ни идвали на помощ в най-неочаквани моменти.  

***

Стоях там раздвоена и недоумяваща, когато цялото ми същество осъзна, че няма от какво да се бои. Да преминеш вратата означаваше просто да преминеш от другата страна на оста. Явно целта на безбройните примери за действие изваждане не е само да бъдат тормозени милите първокласници. Всъщност май това е едно от най-полезните неща, които един землянин може да изучи в училище. Нима всеки от нас не е взимал стоки от количката си за пазар и не ги е връщал обратно по рафтовете? Може би не всеки път на правилното им място, но въпросът за правилното и неправилното е доста относителен, а в този момент нямах време за странични разсъждения...

 Сякаш доловила мислите пред мен се появи една кола. Ако първият въпрос на читателя е „Луксозна ли беше?” ще отговоря, че ако  най-евтината кола е направена от картон то пред мен стоеше една платняна кола.

***

Мисълта ми, обаче, не спираше да се връща към простичкия пример със супермаркета. Нима някой би си помислил, че това, че дадена стока не е в количката му, означава, че тя не съществува? Отрицанието не е състояние, а функция – математически, географски, философски. Мислите ми се блъскаха в главата, отделни факти, толкова далечни на пръв поглед, се свързваха с плашешта логичност. Колко мъдри са били древните хора, когато са изобразили отрицанието със знака тире и колко невероятно е как този смисъл се е запазил и до днес, но никой дори и не се замисля над него. Тирето – само една възможност, която понякога бележим с чертичката на успеха.

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dystoynova
Категория: Изкуство
Прочетен: 16578
Постинги: 17
Коментари: 1
Гласове: 7
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930